Srpen

Tak jsem se rozhodla, jak to dělá snad každá druhá blogerka, každý měsíc psát shrnutí, co se mi událo v životě nebo co mě nějak zaujalo. Nechci to nazývat jako oblíbenci za srpen nebo tak nějak, protože sem nebudu psát jenom oblíbence, ale i neoblíbence :D . A tak všemožné věci, je totiž moc zajímavé na konci měsíce se ohlédnout zpátky a vzpomínat, co se všechno za ty 4 týdny stalo. Pak zjistíte, co se dá všechno za tak relativně krátký čas zažít a co jste všechno stihli. Nebo naopak budete nadávat, jak vám život protéká mezi prsty což ve většině případů platí u mě.
Každý tento oddíl není stálý a někdy třeba nějaký přibyde, podle toho, co mě ten měsíc zrovna zaujme nebo nezaujme, nemá cenu psát o něčem nezajímavém jenom proto, abych tu prostě jenom zaplnila místo.


Jinak nově jsem si založila ask, takže pokud se mě chcete zeptat na nějakou otázku, tak směle do toho :).




Jídlo
S rodiči jsme si ke konci srpna udělali na jeden den menší výlet do Prahy. Nejdřív jsme vyhověli sestře a šli na dopolední projížďku parníkem po Labi jinými slovy nuda za nekřesťanské peníze. Jsem hrozná, ale nerada jezdím na loďkách a pod., nerada se koupu a další věci spojené s vodou. Je fakt vidět, že můj živel je oheň :D .
V plánu byl oběd v Ikee (netuším, jak se to správně skloňuje, tak mi prosím uši netrhejte a opravte mě v komentářích :D) protože zeleninové masové kuličky! ale pak mě napadlo, že bychom mohli zajít do nějaké veganské restaurace. Chytím wi-fi, najdu nejbližší restaurace, zajásám, že vidím poblíž PURO a kavárnu Moment, uložím mapu a říkám si, že to bude kousek. Na odhadování vzdálenosti očividně dobrá vůbec nejsem, nakonec nám to vyšlo na 2 kilometry, hladová rodina táhnoucí se za mnou. Musím se ale pochválit, že jsem trefila hned na první pokus! vyvěste prapory! Oběd jsme tedy dali v restauraci Puro. Upřímně, čekala jsem restauraci, s jídelním lístkem a větším výběrem. Nechápejte mě špatně, já byla s jídlem spokojená, jen jsem chtěla rodiče ohromit a změnit názor na vegany a veganské jídlo. (Za pár týdnů pojedu do Anglie a nejspíš se to o mě budou muset dozvědět, tak jsem je chtěla trochu obměkčit jídlem od veganských profesionálů.) Já si dala cizrnu na kari s rýží, což byla fakt ňamka, jen nejsem zvyklá na pálivé a málem mi shořela pusa. Táta experimentoval a dal si raw sushi. Značně zarmoucen si dal pak kulajdu a nadával, že nemají pivo. Bratr si dal bagel s veganským sýrem, sojanézou a rajčetem. Chutnalo, jen měl pořád hlad. Máma se sestrou měly "kuřecí" salát a máma se přidala k bratrovi s názorem, že si ještě zajde na čínu, co byla hned vedle (nezašla).


Pak jsem všechny přemlouvala, aby se mnou zašli do blízké kavárny Moment. Bohužel už mi nedůvěřovali tak, jako na začátku, tak jsem se tam vydala sama. Škoda. Protože to je jedna z nejpříjemnějších kaváren, ve které jsem kdy byla. Je tam klid, minimum aut, málo lidí (protože bylo právě po obědě, seděla jsem v zadní místnosti sama ještě s jednou babičkou), krásná hudba, příjemná atmosféra a milý personál. Kdybych mohla, seděla bych tam po zbytek dne a přemýšlela nad nesmrtelností brouka. Je to tam jakési inspirativní ovzduší a já zalitovala, že jsem si s sebou nevzala skicák a tužku.
Dala jsem si super čokoládový dort, koláč s čokoládovým korpusem a citronovo-kokosovou pudinkovou náplní a tři sušenky v příchuti chai, matcha a kakao. Všechno výborné, všechno lahodné a já byla spokojená.
A také jsem si dala svou první kávu, lépe řečeno latté (karamelové). A zamilovala jsem se. Zamilovala jsem se tak moc, že jsem si po následující návštěvě Ikei koupila šlehátko na mléko a velký bílý hrnek, aby má závislost mohla pokračovat i doma.


Po zjištění, že mají i skvělá obědová menu se sytými hlavními chody inspirované převážně českou kuchyní a po dalším zjištění, že blízko místa, ze kterého jsme vycházeli, se nacházela i restaurace Plevel, kde mají velký výběr jídel a dezertů také dosti inspirované českou kuchyní, a navíc mají i pivo, velice jsem zalitovala mého unáhleného výběru restaurace pro rodinný oběd.
(Opravdu nic proti restauraci PURO, jen v mém případě to nebyl zrovna šťastný výběr :(. Asi mi není souzena podpora ze strany rodičů co se týče veganství.)

Pití
Tak jsem jednou procházela nově otevřenou zdravou výživu v Plzni (jsem z ní fakt nadšená, je hrozně velká a mají tam VŠECHNO).
A na co nenarazím v tom vedru! Veganskou ledovou kávu!
Vlastně jsem nikdy ledovou kávu neměla, ale pamatuji si, jak kamarádka na ní kdysi ujížděla, každé léto si kupovala spoustu krabiček ledové kávy. A já to nepila, protože jsem si vzala do hlavy, že kávu nemám ráda.


Jenže po návštěvě kavárny Moment (viz výše) jsem na kávu úplně změnila pohled a úplně se zamilovala do latté. Takže jsem si prostě MUSELA koupit i ledové latté v krabičce a ještě rovnou dvakrát od dvou různých firem, abych mohla porovnávat.

Obě latté byly opravdu moc dobré a krásně vychlazené z lednice v posledních horkých srpnových dnech opravdu bodly. První které jsem měla, bylo od značky Chi (tímto zdravím svou kamarádku :D ne, kecám, i když se jmenuje stejně, kamarádka ho nedělala :D ). Dobré, trochu méně sladké se silnou chutí kávy. Po ochutnání druhého latté mi tohle chutnalo méně. Měla jsem tam pucky ze sraženého kokosového mléka, což nebylo na škodu a chuti to neubralo, možná jsem to měla lépe protřepat před pitím, jen mi to tam trochu vadilo a kdybych nevěděla, že tohle kokosové mléko občas dělá, asi by mě to vyděsilo.
Druhé, od značky So Delicious, mě ale ohromně nadchlo! Žádné pucky, skvělá chuť, lehce sladší s jemnější kávovou chutí, než verze od Chi, ale určitě ne přeslazené. Kdybych pila jen latté od Chi, určitě bych ho vychvalovala, jenže So Delicious ledovou kávu vyzdvihlo na úplně novou úroveň. Určitě si ho začnu pravidelně kupovat vždycky při cestě ze školy. Navíc složení má úplně fajn, káva je fair trade a pokud se kávě nevyhýbáte, dalo by se říct, že i zdravá záležitost :D . A má nová závislost.
(A bohužel v Bioplanetě, kam si pro to chodím, latté od So Delicious vyprodali, zato latté od Chi mají celou polici T_T . )

Kniha

Bohužel v poslední době téměř vůbec nečtu. Vůbec netuším, čím to je, ale hrozně mi to chybí a štve mě to. Dřív jsem četla jednu knihu za druhou. A teď možná tak 2 knihy za rok. Takže se chci takhle donutit začít číst, pokud to bude samozřejmě možné ještě se školou a brigádou.
1984 je kniha, kterou jsem četla naposledy. Z vlastní vůle, ne že bych ji četla jen proto, že je na seznamu povinné četby. A úplně mě uchvátila. Fakt úžasná kniha se spoustou výborných myšlenek, přečetla jsem ji jedním dechem během pár dní ve škole. Tak moc mě pohltila, že jsem ji vždy četla při hodinách biologie a zeměpisu a učitelka mě už několikrát musela napomenout, ať to schovám. Jenže já to prostě MUSELA číst dál :D . Momentálně je na pozici nejlepší knihy, kterou jsem kdy četla. A teď ji každému cpu, dva lidi jsem už donutila si ji přečíst a teď už 2 měsíce přemlouvám mámu.

Anime/Film
O anime bude článek ještě delší a samostatnější, možná i nějaký o tom, jak jsem se k tomu všemu dostala, jak se můj život změnil a jak se mi změnila budoucnost (protože jsem ten typ člověka, co hodně sní a pak si vzpomene, že na světě je vlastně možné všechno, takže si svou budoucnost prostě stanovím a jak to řeknu, tak to taky bude a udělám pro to všechno).
A na filmy se moc nedívám, poslední dobou jsme si ale s rodinou zvykli často chodit do kina, tak možná mě někdy zaujme nějaký film natolik, že ho tu doporučím.

A také jsem do odkazů hodila adresu na můj profil na myanimelist.net. Kdyby chtěl třeba někdo vědět, na co zrovna koukám, má oblíbená anime a manga a nebo najít něco zajímavého, co třeba zkouknout, než se ten nový školní rok pořádně rozjede :).


No tak tedy, anime tohoto měsíce je Psycho-pass. Nedávno teď nově vycházelo, už se připravuje i film a koukala jsem, že se vytvořila i replika Dominátoru (ta zbraň) ve skutečné velikosti, se zvukem, světlem a umí se rozložit i do takové té ničivé podoby :D. Já viděla zatím jen první sérii. Akční a detektivní sci-fi s řádnou dávkou řezničiny zasazená v utopickém světě, kde vše řídí a kontroluje jeden "dokonalý" systém.
A musím říct, že se rychlostí blesku vyšplhalo na první příčky anime, co jsem kdy viděla. Ze začátku je takové klidné, seznamujete se s postavami, ale každou epizodou začne nabírat na otáčkách, děj (i krvavé scény) se začne stupňovat a být neskutečně napínavé. Postavy jsou dost promyšlené, vyvíjejí se (nejvíc hlavní postava, na konci série se z ní stane snad úplně někdo jiný, což je vzhledem k tomu, co všechno zažila, přirozené). Hluboké myšlenky a filosofování se na vás sype odevšud. Skvělá byla epizoda, kde bylo poukázáno, že by lidé bez všech těch technických vymožeností nebyli schopni přežít. Navíc, nejdřív si myslíte, že je dost jasné,  která strana je ta dobrá a která ta zlá. Jenže najednou ta dobrá se vyjeví jako ta špatná, možná ještě horší, a tak tam nakonec vlastně žádné dobro ani zlo není. Právě jako ve skutečném světě.
Jo a Kougami je fakt fešák.
Nutno podotknout, že nemám ráda sci-fi a detektivky a tohle je v podstatě jenom sci-fi a detektivka :D záhada.

Oblečení
Letos bylo léto fakt tropické.
Opravdu špatně zvládám teplotní extrémy, ať už v zimě nebo v létě.
Letos bylo takové horko, že se nedalo sedět ani v garáži a jelikož ještě bydlím s rodiči, nemůžu si po domě chodit nahá (nebo jako můžu, ale spíš nechci, asi tak :D ). Tak jsem to vymyslela takto bravurně-plavky a jelikož jsem nerada odhalená i před rodinou (ne, že bych se za své tělo styděla, ale prostě mi to je nepohodlné), hodila jsem přes sebe skvělou záclonu.
Oba kousky mám z lookbookstore.co, ceny tu nejsou nějak závratně vysoké a hlavně je to bez poštovného. A s kvalitou jsem dost spokojená, žádné nitě nikde nelezly, nepáře se to a plavky mi sedly perfektně.





Jóga
Do téhle kolonky bych každý měsíc chtěla vždycky něco povědět o jedné pozici, kterou si za ten měsíc oblíbím, nebo na ní začnu pracovat a chci, abych se takhle motivovala. A také jak působí na čakry (pokud na ně věříte), fyzické tělo a zdraví.


Jak jsem dřív záklony nemusela, teď se jich nemůžu nabažit. Tato pozice velblouda je skvělá, protože mě vždycky nabudí energií a dobrou náladou, je jedna z mých nejoblíbenějších a jednou bych se ráda dotkla hlavou země. Nebuďme troškaři přeci :D .

Jak je vidět, tak účinně protahuje přední část těla, působí na správné držení těla, pomáhá při bolestech hlavy, otevírá hrudník a tím se získá více místa pro plíce, podporuje trávení a také příznivě působí na naše ženské orgány. A pro fitnessáky a fitnessačky-také posiluje a tvaruje břicho a pas ;).

Já dělám zatím jen jednodušší verzi, pak je možné také opřít se levou rukou o pravou patu a nakonec opřít se oběma rukama, ale kyčle musí zůstat nad koleny a měli byste se zaklánět jen do takové míry, dokud vám to je příjemné.


Věc
Tenhle přímo zázračný gel!
Jestli znáte, jako já, tu hroznou vrstvu suché kůže na vašem obličeji, že když si jednou za ten uherský rok nanesete make-up, vypadá to snad ještě hůř, než bez něj, protože se všechny nedokonalosti, suchá kůže a pupínky akorát tak jenom zvýrazní, to samé se suchou kůžičkou na rtech po nanesení rtěnky.
A pokud si nechcete na obličej nanést make-up, ale třeba nějaký fajnový léčivý krém, tak máte pocit, že přes tu suchou vrstvu kůže se to na váš obličej prostě nedostane.


Doufám, že tohle nikomu nepřipadá nechutné, pro jistotu jsem to nastavila na menší velikost :D .  Jestli to vidíte, tak tady je důkaz, jak krásně to funguje a to jsem tu ruku vůbec nedrhla.
A jak brouzdám po internetu, narazím na tuto recenzi.
Slečna jej vychvalovala do nebes a to mě přesvědčilo si jej pořídit, i přes jeho vysokou cenu.

Je samozřejmě veganský a netestovaný na zvířatech (což je u asijské kosmetiky celkem rarita). A navíc je tvořen z 90% a zbytek jsou pouze přírodní rostlinné extrakty jako třeba aloe vera, ginkgo a rozmarýna. Nijjak výrazně nezapáchá a je vhodný na všechny typy pleti. A nemusíte to použít pouze na pleť, ale kamkoli uznáte za vhodné, já to používám ještě na krk a rty.

Jednoduše si pumpičkou vytlačíte na dlaň dostatek produktu, rozprostřete po místě, kde se chcete suché kůže zbavit a počkejte 30 sekund až 1 minutu, dokud gel nezbělá. Pak místo dobře promasírujte a právě masírováním se vám uvolní ta suchá kůže. Pak stačí jen opláchnout a je to.
Jen by se to nemělo používat více jak 2x týdně.

Nejlepší je, že bez suché kůže vám to zůstane nějakou dobu, ne jako to je s různými peelingy. To vždycky skončí tak, že obličej krásně hladký 30 minut po umytí a pak je to tam znovu, možná ještě horší.
Je to prostě skvělá věc, vůbec nelituji koupě a až mi dojde (což bude chvíli trvat, jelikož produktu tam je celkem dost) určitě si ho koupím znovu.
Nejvíc přišel vhod, když jsem si spálila v Bretani obličej a ošklivě se mi loupaly tváře a nos-jednou jsem ho použila a loupání spáleného obličeje skončilo.
Opravdu se nedivím, že se v Japonsku prodá jeden kus každých 12 sekund.
Nad čím se ale udivuji je to, že se to ještě nedostalo k nám běžně do drogerií.

Zážitek
Samozřejmě Advík :D . Už jsem o něm psala článek, takže pokud to někdo nečetl a zajímá ho to (trochu jídla tam je taky :D ), můžete si ho přečíst tady

2 komentáře:

  1. To je skvělý nápad :) !
    Ty plavky jsou nádherné a je škoda že jste s rodinou neviděli tu kavárnu hned protože dortíky vypadají vážně skvěle,už jsem je obdivovala na instagramu ! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Škoda, je fakt skvělá, tak příště třeba :)

      Vymazat