Wagaši - podzim 2016




Podzim. Už jsem se asi zmiňovala, že i když má každé roční období něco do sebe, podzim je má nejoblíbenější část roku. Kvůli škole nemám moc času vůbec na nic ostatního, ale když se nějaká ta chvilka času na sladkosti našla, opravdu jsem si to užívala.


Nerikiri

dango

jókan (želé z košian = jemné sladké fazolové pasty) s kandovaným kaštanem

uvnitř jsou prosím kaštany
Sladkosti výše jsou k japonskému svátku cukimi - pozorování měsíce. Motiv králíka je častý proto, že Japonci si ve skvrnách na měsíci představují králíka stloukajícího rýžové těsto (moči). Váže se k tomu i jedna pověst, kde právě králík taky figuruje.

daifuku s našimi domácími cherry rajčaty, překvapivě to bylo dost dobré

daifuku s hroznovým vínem





nama jacuhaši s domácími jablky (rýžové těsto se skořicí, anko = sladká fazolová pasta, domácí jablečný kompot)

dýňové dango

dýňový japonský cheesecake 










kuri kinton (sladké kaštany)

nerikiri - mladé kaštany

konaši - kaštan (sladké kaštany, kakao, hmota konaši ze sladkých fazolí a rýžové mouky)

pečené madžů se sladkým kaštanem uvnitř




























nerikiri - spadlý list

kinton - podzim

inoko moči - zobrazuje malého divočáka 


ohagi (sladké rýžové těsto obalené sladkou pastou) v různých příchutích - klasicky jemná a hrubá fazolová pasta, kaštany, dýně, mačča, černý sezam

kanoko - uprostřed sladké rýžové těsto gjůhi, pak bílá sladká fazolová pasta, kandované azuki fazole a nakonec vrstvička agaru


nerikiri - chryzantéma

nerikiri - chryzantéma č. 2


kanoko - podzimní potok

yuzu kuzu madžů - uprostřed sladká bílá fazolová pasta s citrusem yuzu

nerikiri - momidži (japonský červený javor)

nerikiri




kimi šigure - kaki

nerikiri - kaki

a znova kaki, tentokrát pomocí sladkého rýžového těsta gjůhi


nerikiri - první námraza



hrozně mě tady baví ten výraz králíka :'D 

nerikiri - totoro (a mačča latté)


A na závěr jsem chtěla říct, že pořád plánuji nějaký ten článek z Himálají plný fotek, ale nás pan učitel, který tam fotil každý kámen a každý sušený jačí trus svou zrcadlovkou ještě stále nikam nenahrál své fotky. Takže jsem chtěla použít naše studentské fotky, které jsme pořídili pomocí mobilů a horších foťáků, ale teď v úterý jsem na jedné z našich přednášek konečně viděla pár fotek od pana učitele a říkala jsem si, že na ně opravdu musím počkat. No tak snad to bude brzy.

tenhle nový kámoš mi prosím spořádal skoro celý zbytek krmení pro králíky

4 komentáře:

  1. Nádherné fotky, jako vždy :)
    (Králíci! <3)

    OdpovědětVymazat
  2. To je prostě bomba ty tvoje fotky a wagaši <3 Kdybych si měla vybrat jedno asi zůstanu nerozhodně stát :D ale přece jen ten podzimní potok mě asi dostal nejvíc.
    A mohla bych poprosit o recept na ten dýňový japonský cheesecake? Vypadá naprosto božsky nadýchaně!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, nádherné fotky. :3 Právě jsem objevila tvůj blog a jsem jím úplně nadšená. Koukám ale, že jsi tu dlouho nebyla. Plánuješ se vrátit? :O

    OdpovědětVymazat