Máslové sušenky se zeleným čajem matcha



Už delší dobu mám chuť na matcha sušenky, které jsem si dříve kupovala ve velkém, jenže obsahovaly mléko a vejce, takže jsem se jich musela vzdát.
Tak jsem se rozhodla udělat si je doma. Jsou rychlé, jednoduché a moc chutné.
A také dost křehké, suché a nejsou přeslazené, takže se výborně hodí k čaji, kávě nebo kakau.

Množství matcha čaje je lepší si určit sám, protože každý je na jeho chuť jinak zvyklý. Já zvolila střední cestu, protože členi mé rodiny na něj zvyklí úplně nejsou a potřebovala jsem, aby ochutnali :D . Pro sebe, jako milovníka matcha čaje, bych si dala ještě 2 g navíc a ten, kdo ho úplně nemusí, může dát jen 2 g místo 4 g.

A nebo matcha čaj nemusíte přidávat vůbec a v tom případě se sušenky výborně hodí jako základ pro různé tyčinky, jako třeba domácí Snickers :3.




SUROVINY:
na asi 28 ks sušenek 

  • 160g hladké mouky
  • 120g rostlinného margarínu (Alsan, Provamel)
  • 50g třtinového cukru
  • 40g kokosového (palmového) cukru
  • lžíce instantního rostlinného "mléka" (Zajíc)
  • lžička vanilkového extraktu
  • 4g čaje matcha


POSTUP:
Máslo pokojové teploty smíchejte se všemi ostatními surovinami. Nejdřív to půjde hrozně těžko, nebude to chtít držet pohromadě a bude se to drolit, proto doporučuji propracovávat rukama a všechno se pak krásně spojí do měkkého lesklého těsta.
Nechte těsto půl hodiny odpočinout v lednici.
Předehřejte troubu na 175°C. Z těsta odebírejte vždy množství 1 lžičky, vytvarujte do kuličky, zploštěte a dejte je na pečícím papírem vyložený plech s rozestupy od sebe.
Pečte 7-10 minut, pak je nechte chvíli vychladnout a můžete je z plechu sundat a jíst ještě teplé, nebo nechat vychladnout úplně.

2 komentáře:

  1. Pochutnaly si i holky, které zrovna matchu nemusí a to jsem s ní zrovna nijak nešetřila... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super!!
      Zrovna dneska mi přišly další dva druhy matchi, takže už jich mám 7 druhů celkem :D . Tak mě napadlo, že bych mohla udělat nějaké menší srovnání.

      Vymazat