Mandlová buchta s rebarborou



Jsem tu opět s dalším receptem!
Co takhle napsat nějaký jiný článek, co by nebyl o jídle?
Mám v plánu spoustu článků (nejen o jídle) a v záloze nashromážděné další recepty. Tento týden jsem ještě doháněla a zachraňovala známky, navíc stále nejsem úplně v nejlepší náladě (vůbec netuším, čím to může být) a tak nebyla chuť věnovat se blogu. A když už byla chuť nebo čas, nezmohla jsem se na nic jiného, než na nějaký recept.
S příchodem prázdnin očekávám i příchod lepší nálady, pozitivnějšího myšlení a chuť něco tvořit. A nebo také příchod obrovské lenosti=vysedávání celých dnů u počítače s tunou čokolády, nemytá už pár dní.
Poslední dva týdny to v mých končinách vypadalo spíše jako podzim-samý déšť, mraky, déšť, zase déšť a zima. No aspoň, že nesněžilo, že. I když ani to by mě už nepřekvapilo.


Ovšem z čeho mám velkou radost? Z této buchty!
Pořád se mi totiž nedařila upéct buchta, která by měla takovou tu správnou konzistenci jako bublanina od babičky. Nadýchaná, rozpadající se, lehoučká, nevysušená a sem tam kyselé ovoce.
Z mých předchozích zkušeností s rebarborou mi z buchty vždycky vzniklo mazlavé cosi, což zde bylo to, co jsem potřebovala, ale tentokrát jsem chtěla upéct nadýchanou buchtu, ne těžké a mokré (ale stále dobré!) blondies.
Rebarbora hodně pouští vodu, proto jsem zavolala na pomoc mou velice oblíbenou mandlovou mouku a jako základ jsem vytvořila těsto o konzistenci spíše modelíny a do plechu jsem ho musela namačkat. Fakt jsem se bála, co z toho vznikne.
Výsledek mě ohromě mile překvapil! Buchta byla úplně stejná, jako dělá babička s obrovským množstvím vajec (i když jsou domácí) a rebarbora ji vůbec nerozmočila!

SUROVINY:
na 18x28cm plech
  • 1 hrnek kokosového oleje pokojové teploty (měkký, ale ne tekutý)
  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 2 lžíce mletých lněných semínek + 6 lžic vody
  • 1 a 1/4 hrnku hladké mouky
  • 3/4 hrnku mletých mandlí (stačí rozmixovat mandle v mixéru na jemno a pak odměřit množství, já zde použila mandle ve slupce)
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 3/4 lžičky Himalájské růžové soli
  • špetka mleté vanilky/kvalitního vanilkového extraktu/polovina vanilkového lusku
  • 1/4 hrnku sojového jogurtu
  • 350g oloupané rebarbory

POSTUP:
Troubu předehřejte na 175°C a plech vymažte olejem a vysypte moukou.
Část rebarbory nakrájejte na kousky, hezčí stonky si nechte na ozdobu.
Lněná semínka nechte chvíli odstát ve vodě.
V míse smíchejte mouku, mleté mandle, prášek do pečiva, sůl a vanilku.
Kokosový olej vyšlehejte šlehačem do pěny, po částech přidávejte cukr a opět vyšlehejte do pěny. Přidejte lněná semínka s vodou a opět vyšlehejte do pěny.
Vmíchejte po částech sypkou směs a jogurt. Jde to dost ztuha, vznikne vám dost tuhé těsto, proto jsem si při promíchávání pomohla rukama. Nakonec vmíchejte kousky rebarbory, vložte do plechu a stěrkou rozetřete do všech stran a uhlaďte povrch. Navrch přimáčkněte pár celých stonků rebarbory a pečte 50-65 minut.
Vyndejte z trouby, nechte vychladnout a můžete servírovat, třeba s vanilkovou zmrzlinou.

7 komentářů:

  1. Já si zakážu chodit na ten tvůj blog, fakt že jo. Takový dobroty tady.. nech mi prosím kousek:DVím, že už jsem se ptala, ale ty bydlíš v Čechách, že?:D To je škoda :/ mohly bysme se o prázkách třeba potkat..:) i když já do Čech jedu! Ale nevím jestli bys o to měla vůbec zájem :D:D Kdyžtak si můžem napsat a domluvit se:)

    Mě přijde, že vyloženě čekají až na bůhvi jaký termín! :D u mě koncert, u tebe nejzažší den.. dávají si na čas, holky! :D
    Přesně s tím souhlasím! Bojím se říct něco nahlas, něco pěkného o svém těle a o sobě. Co když si to někdo nemyslí a bude si myslet, že jsem namyšlená, atd..? je to smutný ta dnešní doba :/
    Ahá :) no pro tebe by to byla pohádka, co? :)

    OdpovědětVymazat
  2. miluji cokoliv, v čem je rebarbora, dávám si do receptů a určitě vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já rebarboru zkusila tohle jaro poprvé v životě :D a dost mi zachutnala, jak se kyselá a pikantní (asi jsem divná, ale pálí mě na jazyku :D ) Tak to pak dej vědět, jestli se povedla! :)

      Vymazat
  3. Měla bys fakt vydat knihu s recepty! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No úplně nevím, jestli by si to někdo koupil :D ale děkuju :)

      Vymazat
  4. Rebarboru jsem nesehnala, ale dělala jsem ji s malinami a byla výborná...

    OdpovědětVymazat