Matcha cupcakes s malinovou náplní a krémem z bílé čokolády



Miluji matchu a vše, co má s matchou co do činění, to je známá věc.
A už mě přestává bavit jíst ovoce ze zahrady jen tak, chtěla jsem jej nějak využít a zpracovat.
Navíc si tu šetřím veganskou bílou čokoládu, co jsem si nedávno koupila (a že mě to stojí tolik síly, abych ji nesnědla samotnou u počítače!). Veganská bílá čokoláda je celkem vzácnost, proto jsem si ji šetřila na pečení.
A tak vznikly moc dobré cupcakes, které sice vypadají dost složitě a zdlouhavě, ale opak je pravdou-pokud se nepočítá čas pečení a chladnutí, je to v celku rychlovka :)




Mimochodem, konečně se mi povedl vychytat recept na těsto! Nadýchané-ani suché, ani mokré a hutné, a navíc vytvořily krásné rovnoměrné kopečky a žádné popraskané vysoké kopce, jako se mi to občas stávalo.


SUROVINY:
na 12 ks

těsto:

  • 240g hladké mouky
  • 130g třtinového cukru
  • 6g (8g) zeleného čaje matcha v prášku
  • 1 lžíce bramborového škrobu
  • 1/2 lžíce prášku do pečiva
  • kvalitní vanilkový extrakt/semínka z vanilkového lusku
  • 1/2 lžičky Himalájské soli
  • 70g rostlinného margarínu (Alsan, Provamel)
  • 2 lžíce mletých lněných semínek + 6 lžic teplé vody
  • 240ml rostlinného mléka
malinová náplň (můžete použít i marmeládu):

  • 200g čerstvých malin
  • 60g třtinového cukru
šlehačkový krém:
  • 80g veganské bílé čokolády (např. tahle je výborná♥)
  • 60 ml rostlinného mléka
  • 100ml rostlinné šlehačky ke šlehání (já používám tuto-vyšlehá se do tuhého krému ještě snadněji, než kravská šlehačka a vyšlehaná také zůstane a neroztéká se...je prostě úžasná :D )


POSTUP:
Smíchejte lněná semínka s teplou vodou a nechte chvíli odstát.
Smíchejte v míse suché ingredience (případně prosijte sítem).
Máslo rozpusťte a vmíchejte jej do mléka a pak přimíchejte lněná semínka s vodou, která vytvořila jakýsi gel.
Tekutou směs vlijte do suché směsi a smíchejte.
Formu na muffiny vyložte papírovými košíčky, naplňte je těstem do 3/4 (asi 1 a 1/2 lžíce do každého) a dejte je péct do předehřáté trouby na 175°C po dobu 20-25 minut. Po upečení je vyndejte z trouby a nechte je úplně vychladnout.


Maliny dejte do kastrůlku spolu s cukrem a za stálého míchání přiveďte k varu. Vařte 3 minuty do zkoustnutí. Sundejte z plotýnky a nechte úplně vychladnout.

Čokoládu nalámejte na malé kousky a zalijte mlékem, které jste přivedli předtím k varu. Nechte v klidu po dobu 5 minut a poté za občasného míchání nechte čokoládu rozpustit a zchladit během asi 30 minut.
Vyšlehejte šlehačku a potupně za stálého šlehání přilévejte zchladlou čokoládu a vzniklým krémem naplňte cukrářský zdobicí pytlík.

Do cupcaků vydlabejte nožem díru (přebytečné těsto můžete sníst :D ) a naplňte ji vychladlými malinami. Cukrářským zdobicím pytlíkem ozdobte krémem cupcakes, můžete na horu přidat ještě čerstvé maliny.




16 komentářů:

  1. iChoc čokolády jsou boží.
    Mám doma mini pytlíček matchy, ale plánuji ji jen rozmixovat s banánem a trochou vody jako smoothie. :D
    Líbí se mi ta šlehačka, ukládám si ji. Potřebuju ji. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou! :3 nejvíc ta s bílým nugátem♥
      S matchou se nedá nic zkazit :D i když nejdřív mi její chuť přišla dost divná, propadla jsem jí až po delší době.
      Tu šlehačku fakt doporučuju! Na to, že jí je litr, to není tak drahé a ještě jak opravdu funguje, během pár sekund krásně pevná, neroztéká se i když jsem k ní přidala vlažnou čokoládu, nesrazila se a ani jsem ji nemusela dát vychladit. Chutná moc dobře, nemá žádnou divnou pachuť, jako je to u sojové nebo kokosové smetany. A opravdu se dá vyšlehat, často se mi u rostlinných šlehaček stává, že se mi nakonec hodí jen do omáček a při šlehání je efekt stejný, jako bych šlehala mléko :(

      Vymazat
  2. Aaa, vypadají božsky :) Mám ráda matchu, časem určo vyzkouším ;) :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Matcha je hned po čokoládě a borůvkách nejlepší věc a chuť na světě, kterou se podle mě nic nezkazí.

      Vymazat
  3. Veganskou bílou čokoládu jsem hledala dlouh! Děkuju za tip :)))

    www.beautybellas.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám těžký, nemám totiž moc ráda hořkou čokoládu, ale miluju mléčnou a bílou a to se veganské alternativy hledají trochu hůř :/ . Tahle bílá čokoláda je ale zatím ta nejlepší veganská čokoláda, jakou jsem kdy ochutnala, a že už jich bylo :)

      Vymazat
  4. Wow, asi ze mě díky tobě brzy bude vegan :D Jinak kde kupuješ tu matchu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och to by mě velice potěšilo :D :D Matchu kupuji ve velkém tady http://www.matcha-tea.cz/ ale viděla jsem ve zdravých výživách, že prodávají i 2g pytlíčky po kouskách :)

      Vymazat
  5. Já musím konečně tu matchu taky ochutnat! a flapjack pistácii a meruňku taky! :D ale u nás tyto dvě příchutě mají za 35 korun O.o to je strašný ta cena :D:D ve zdravé výživě ji mají za 28, ale tam mají jen brusinku a pekan, no..
    Já včera měla čokoládovou a ta mi chutnala asi ještě víc! :) tempeh je skvělý ♥ a u toho proteinu tě chápu :D
    No já jedu v sprnu do jižních Čech.. to je blízko od Plzně, ne? :D to je dobře! učitě se tam jeden postavíš a řekneš si, že jsi krásná! já něco talovýho taky dělám a někdy se cítím dobře a podruhé ještě hůř než před měsícem..:/
    To jo! tam to musí být kouzelný ♥

    OdpovědětVymazat
  6. No mě se to taky zdá masakr! U nás v té ZV je mají tak za těch 28, ale jen dva druhy.. jinak jsem je viděla v tescu, ale právě za těch 35:/
    My jedeme od 17-22 sprna :) a ještě přesně nevím kam.. podívat se na Hlubokpu, atd.. já tam nidy nebyla :) to je jedině dobře! hlavně ty si to nemáš proč myslet, jsi krásná :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jééééj, ty jsou krásné!:-) Nemáš tam ještě jeden pro mě?:D Mimochodem, kde prosím sháníš matcha čaj?

    fitnesslamka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Bohužel zmizely hned první den :D Kupuji ho tady http://www.matcha-tea.cz/ , ale pokud si nejsi jistá, jestli ti bude chutnat, tak jsem viděla, že ve zdravých výživách občas prodávají jednotlivě 2g pytlíčky ;)

      Vymazat
  8. Já jsem to tedy ještě nikdy nechutnala, ale vypadá to krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až někdy na matchu narazíš, určitě ji vyzkoušej :) děkuji moc :)

      Vymazat
  9. Cupcaky super... mě pořád v práci chválí, jak báječně peču, haha :-) dělala jsem je s marmeládou, protože jsem ji už potřebovala spotřebovat. Bílá čokoláda se shání opravdu těžko, nesehnala jsem, ale samozřejmě jsem teď na jednu narazila- zrovna, když ji nepotřeju :-) No, řekla jsem si, že tu šlehačku teda udělám normálně s klasickou tmavou čokoládou... šlehačka mi bohužel nešla zatuhnout a už jsem neměla moc času čekat... takže jsem udělala pokud číslo 2 pouze šlehačku :-) No a na druhý den jsem mlsala čokoládovou šlehačku, která během noci zatuhla do úplně výborné chocolate mousse!!! :-) takže to úplně cítím jak famózně by to chutnalo, kdybych tu bílou čokoládu byla sehnala včas! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S krémy jsou pořád problémy, někdy zatuhnou, někdy ne, někdy moc a někdy málo... :D ale jsem ráda, že se to povedlo alespoň takhle! :)

      Vymazat