Miso tofu steak



Miso pastu používám v kuchyni velice často a to nejen na japonské pokrmy, ale i na různé omáčky, polévky, pomazánky...

Tohle asi nejlepší zpracování bílého tofu, jaké jsem zatím vymyslela. Omáčka z miso a mirin se při smažení na pouze malé trošce sezamového oleje krásně vsákne do tofu, ochutí ho a navíc se vytvoří příjemná křupavá kůrka na povrchu. Dávám ho přímo na kopeček rýže, protože omáčka, která se nevsákla nebo neopekla, velice příjemně ochutí rýži pod sebou.




Další zásadní ingrediencí je majonéza, kterou se pak finální výsledek ozdobí a dochutí. Jak majonézu téměř vůbec nepoužívám, zde je pro mě nutností. Ve veganských majonézách se ale moc nevyznám, nemáte nějaká doporučení, kterou máte nejradši? Já zatím ochutnala pouze sojanézu, která je naprosto výborná (hlavně v salátech :3 ), v tomto receptu jsem použila od značky Really! not dairy MAYO, která je taky moc dobrá a má skvělý uzávěr, kterým se dobře zdobí.



SUROVINY:
na 2 porce

  • 1 balíček bílého tofu (pevné, firm, asi 200g)
  • 2 velké lžičky shiro (bílého) miso
  • 4 lžíce mirin
  • 2 lžičky panenského sezamového oleje
  • sezamová semínka, veganská majonéza, zelené na ozdobení
  • rýže jako příloha 

POSTUP:
Rýži připravte tak, jak jste zvyklí. Já používám jasmínovou rýži ze Sapy a vařím ji v rýžovaru, tofu připravuji, až když je rýže hotová, někdy ji už radši dám i do misky, jelikož tofu je uvařené během chvilky a je třeba ho co nejrychleji vyndat z pánvičky.
Obdélník tofu rozřízněte podélně na půl, takže získáte 2 větší plátky. Každý plátek obalte v papírové kuchyňské utěrce a zatěžkejte nějakým těžším předmětem, třeba prázdným hrncem a nechte tak asi 10 minut. Přebytečná voda se nasákne do ubrousku a tofu bude mít lepší chuť a konzistenci.
Mezitím si v misce připravte omáčku na potření a to tak, že dohladka rozmícháte miso a mirin.
Rozpalte olej na nepřilnavé pánvičce. Tofu vyndejte z ubrousků a položte ho na pánvičku a asi 1,5 minut každou stranu opékejte, dokud nezezlátne. Teď je třeba postupovat velice rychle, protože miso se rádo pálí. Horní stranu každého plátku pomažte omáčkou z miso a mirin, otočte a opékejte pár sekund. Mezitím rychle namažte i druhou stranu a až bude první strana opečená, otočte opět oba plátky tofu a pár sekund opékejte i druhou stranu. Pak rychle, aby se tofu nespálilo, přemístěte tofu na již připravenou rýži v misce (do každé misky/porce dávám pouze jeden plátek, ale pokud máte hlad, dejte si oba :D ), posypte sezamovými semínky, ozdobte veganskou majonézou, něčím zeleným (třeba jako já ředkvičkovými klíčky) a podávejte ještě teplé.


2 komentáře:

  1. Moc děkuji za tento recept! Tofu mi právě zatím nikdy nepřišlo dobré kvůli svojí konzistenci, zkoušela jsem ho různě naložené, smažené pečené a nebylo to ono. A pak jsem narazila na tento recept a musím říct že mi to opravdu moc chutná :)

    OdpovědětVymazat