Moffles モッフル



Označení moffles (japonsky moffuru) je vlastně mix slov mochi waffles (waffle). Z toho se dá už odvodit, že někoho v Japonsku napadlo strčit kus rýžového těsta mochi do wafflovače a tak moffles vznikly. Je to poměrně novinka, minulý rok, myslím, byly v Japonsku velmi populární, dokonce se prodávají speciální přístroje na moffles. Což mi připadá ale celkem zbytečné kupovat, jelikož se jedná o klasický wafflovač, pouze na rozdíl od toho klasického dokáže vytvořit vyšší teplotu, takže budou moffles dříve hotovy.




I když je v názvu slovo waffle, s wafflemi mají ve skutečnosti společný pouze vzhled. Moffles mají všechny vlastnosti rýžového těsta mochi-těsto se táhne a v ústech ho žvýkáte celou věčnost, pouze s ještě s bonusem v podobě křupavé kůrku na povrchu. Je to jeden ze skvělých způsobů, jak použít kirimochi, což jsou celkem tvrdé obdélníky mochi, které pak můžete velice jednoduše a rychle na něco použít. Nejsou sladké, takže moffles z kirimochi sladké také nebude, je spíše bez chuti. Což rozhodně neberte jako mínus, díky tomuto si moffles můžete udělat na sladko i na slano, hodí se k nim prakticky vše.

Jelikož se jedná v podstatě pouze o opečené mochi, moffles budou jistě chutnat všem milovníkům mochi (a naopak, kdo mochi rád nemá, moffles raději ani nezkoušejte).

SUROVINY:
na 2 waffle=1-2 porce
POSTUP:
Wafflovač rozpalte na maximum. Až bude rozpálený, vložte na každou pánvičku (?) 2 obdélníky kirimochi (množství se odvíjí podle velikosti pánvičky na waffle a podle velikosti kirimochi). (Pokud váš wafflovač nemá nepřilnavý povrch, pomažte ho trochu olejem.) Zavřete horní díl wafflovače (nedovírejte, jen kirimochi přiklopte, ono to ani úplně zavřít v tomto okamžiku nepůjde, kirimochi je zatím tvrdé) a nechte takto pootevřené asi 2 minuty. Po 2 minutách kirimochi trochu změkne, proto budete schopní jemným tlakem pomalu wafflovač zavřít. Nechte kirimochi opékat asi 3 minuty-nabobtná a zvětší svůj objem (jen dávejte pozor, aby nezvětšilo svůj objem přespříliš, vylezlo by vám z wafflovače). 
Pak už jen vaši mochi waffli vyndejte a okamžitě servírujte a konzumujte, dokud je ještě horká, jak chladne, tak i tvrdne. 







Jak už jsem se zmiňovala, je nepřeberné množství způsobů, jak moffles připravit, já sice na slané zrovna nejsem, ale zkusila jsem si udělat i slanou verzi, kterou jsem dokonce i naplnila veganským sýrem (použila jsem Violife, nejsem sice ve veganských sýrech moc sběhlá, ale tenhle mi zatím nejvíc chutnal a byl zatím nejblíž skutečnému sýru z mléka ze všech, co jsem dosud ochutnala). Jednoduše 1 kousek kirimochi podélně rozříněte, naplňte doprostřed dejte sýr a celé to dejte do wafflovače, použijte při opékání stejný postup, jaký jsem popsala výše. Pak jsem ho jen posypala ještě trochou sýra, polila sojovou omáčkou a nahoru dala rajčata.




Žádné komentáře:

Okomentovat